Milano

Milan

In september maakte ik met een paar vrienden een kort reisje naar Milaan, en dit weekend waren de foto’s eindelijk ontwikkeld, dus die wilde ik graag laten zien :) Eigenlijk had ik met mijn wegwerpfototoestelletje helemaal niet zo veel foto’s gemaakt als ik had gewild, dus ik heb er ook nog een paar andere foto’s bij gezet.

In September, I went on a short trip to Milan with my friends. I made some pictures with a disposable camera, and this weekend I finally got the developed pictures back, so I wanted to show you those :) I didn’t take as many pictures with it as I would’ve wanted, so I also added a few other pictures in this post.

We hadden elkaar in de zomer heel weinig gezien, dus daarom leek het ons wel fijn om een reisje naar Italië te maken. Omdat we het lekker goedkoop wilden houden vlogen we met Ryanair, en hoewel ik op voorhand toch wel wat doembeelden had van personeelsleden die zeuren over koffers die een millimeter te groot zijn of een gram te veel wegen en van vliegtuigen die neerstorten omdat de piloten niet genoeg geslapen hebben, verliep de heenreis eigenlijk zonder noemenswaardige problemen, en in de late namiddag kwamen we aan in het zonovergoten Milaan.

We hadn’t seen each other that much during the summer, so that’s why it seemed like a nice idea to go on a trip to Italy. Since we wanted to keep it cheap, we travelled with Ryanair, and even though I didn’t had a great feeling about that (after all those stories of people getting in trouble because their suitcase is one millimeter too big and pilots who have to fly when they haven’t had enough sleep), we didn’t have any trouble on our way there, and in the late afternoon we arrived in sunny Milan.

Milan

Nadat we onze koffers naar het appartementje hadden gebracht, gingen we een wandeling maken door de Navigli, dat is de kanaalwijk in Milaan. We waren allemaal in een goed humeur, maar tegen een uur of acht ‘s avonds kregen we echt honger, en hoewel het naar Italiaanse normen nog vroeg was om te gaan eten, gingen we op zoek naar een restaurant. De pizza smaakte heerlijk en we hadden het echt gezellig.

After we left our suitcases at the apartment, we went for a stroll at the Navigli, that’s the canal district in Milan. We were all in a very good humour, but by eight o’clock in the evening we got pretty hungry, and even though it was early to eat (for Italians, at least), we started looking for a nice restaurant. The pizza was delicious and we had a really nice time.

De volgende dag sliepen we een beetje uit, kochten croissants in de bakkerij naast ons appartement, en gingen daarna koffie drinken in een bar in de buurt. Daarna namen we de metro naar het centrum van de stad, en als eerste bezochten we de Duomo. Ik was er al een keer eerder geweest, toen ik met mijn familie kampeerde aan het meer van Lugano en we een daguitstapje maakten naar Milaan. We bleven een tijdje staan om foto’s te maken op het plein. Daarna gingen we ook nog op het dak van de Duomo, dat vol stond met beelden en van waar je een mooi uitzicht had over de stad. Het was alleen wel bloedheet op het dak, dus toen we uitgekeken waren gingen we snel terug naar beneden.

The next day, we stayed in bed a little longer, bought croissants in the bakery next door, and drank coffee at a bar close to our apartment. Next, we took the metro to centre of the city, and visited the Duomo. I had been there once before, when I was camping at the Lago di Lugano with my family. So we had some fun taking pictures in front of the Duomo, and then we went to the rooftop. It was full of statues and we enjoyed the wonderful view on the city we had from there. But the blistering sun made us go down pretty quickly.

Milan

Daarna wandelden we verder. Op veel plaatsen in de stad stonden er drinkkraantjes, en daar was ik blij om. Het was leuk om te zien hoe piekfijn alle mensen in de stad eruit zagen ondanks de warmte. Het viel ook op hoe vaak ze zaten te bellen, terwijl mensen in België veel vaker zitten te sms’en.

Die avond gingen we naar een Siciliaans restaurant in onze buurt waar we echt heel lekker gegeten hebben. Het heette Trattoria Trinacria. Daarna namen we nog de metro naar het centrum, maar er bleek op een doordeweekse avond eigenlijk niets te doen te zijn in de stad, en we zaten een tijdje op de trappen van de Duomo. Toen was het kwart na 12 en hadden we de laatste metro terug gemist, dus wandelden we terug naar ons appartement.

After that, we walked around in the city for a while. There were a lot of drinking fountains, and I was quite thankful for that. It was fun to see how picture perfect all the people looked, despite the heath. It was also striking how many people were calling, whereas people in Belgium text a lot more.

In the evening we went to a Sicilian restaurant in our neighbourhood, where we had a delicious dinner. It was called Trattoria Trinacria. Afterwards, we took the metro to the centre, but as it turned out, there were not a lot of things to do on a weekday. By then, it was a quarter after midnight and we had missed our last metro back, so we walked back to our apartment.

Milan

Op de laatste dag bezochten we het Castello Sforzesco, en gingen daarna een tijdje gezellig in het Parco Sempione zitten, dat daarachter lag. Alle laantjes in dat park hebben de namen van bekende schrijvers, zoals de Viale Guglielmo Shakespeare en de Viale Enrico Ibsen. Achter het parkje vonden we de Arco della Pace. De tijd ging echt ongelooflijk snel die dag, en voor we het wisten was het alweer tijd om onze koffers op te halen en het vliegtuig naar huis te nemen.

On our last day, we visited the Castello Sforzesco, and after that we sat in the Parco Sempione for a while, which was right behind the parc. All of the lanes in the parc were named after famous writers, like the Viale Guglielmo Shakespeare and the Viale Enrico Ibsen. Behind the parc, we found the Arco della Pace.

Mijn tips voor Milaan:

• Aan de ingang van de Duomo doen ze een beetje moeilijk, dus als je die wil bezoeken, zorg dan dat je een rokje/broek aandoet dat tot aan je knieën komt en dat je schouders bedekt zijn, of neem een sjaal mee.
  • Als je op het dak van de Duomo wil, is het goedkoper (en sportiever!) om de trap te nemen.
  • City Maps 2Go: een app waarop je op voorhand thuis de kaart downloadt van de stad waar je naartoe gaat. Als je ter plaatse bent, is de kaart offline beschikbaar, en als er in de buurt netwerken beschikbaar zijn (je hoeft er niet eens verbinding mee te maken) kan de app aan de hand daarvan je locatie aangeven op de kaart. Echt een aanrader :)

My tips for Milan:

• If you want to visit the Duomo, make sure your shoulders and your knees are covered, because the guards can be difficult about that. If it’s hot outside, just take a scarf and use it to cover your legs or your shoulders when your there.
  • If you want to visit the rooftop, it’s cheaper to take the stairs (and you get a free work out ;)).
  • City Maps 2Go: an app that allows you to download the map of the city you’re going to visit at home. When you have arrived, the map will be available offline, so you don’t need wi-fi or 3G to consult it, AND when there’s wi-fi (and you don’t even need to be connected) the app is able to determine your location on the map. I really recommend it :)